Hlasovacie weby

Reklama

Návod č. 19 – Rýchly zostup (Gondola Transport, Shipwreck Beach)

kategórie článkov > články > Survivor is born

tomb raiderLara pokračuje v ceste na pláž ku preživším. Pre rýchlejší zostup použije klietky na prepravu. Dole ju však čaká nemilé prekvapenie. Nakoniec sa jej však k preživším podarí dostať.

Lokalizácia: Nákladná gondola (Gondola Transport)

Potom ako ste vošli do jaskyne, prejdite cez most a vylomte dvere tým, že strelíte šíp s lanom do lana na nich. Choďte ďalej a natrafíte na miestnosť s vlkmi. Vylezte po rebríku hore, streľte šíp s lanom do lana, ktorým je omotaný mŕtvy jeleň. Keď sa drevo pootočí preskočte cez tyč na skalu, o ktorú sa zachytíte cepínom. Ak nebudete dosť rýchly, drevo sa pootočí naspäť a vy budete musieť postup opakovať. Neskôr sa dostanete do miestnosti so súčiastkami. Tie čo sú na zemi pozbierajte, tie čo sú v sieti pozapaľujte. Vpravo pri stene je stôl, naľavo od neho bliká posledná piata keška v tejto lokalizácii.
Pokračujte cestou vľavo, skĺznete sa dole, kde sa zachyťte klávesov [E], následne na to vyskočte hore a pokračujte v ceste. Neskôr na rozcestí si vyberte ľavú cestu, až vyjdete z jaskyne von a vrátite sa tak do lokalizácie Shantytown - Chatrče. Spustite sa po lanovom moste vľavo. Dole sa vám ozve Alex, ktorý vám oznamuje, že čln je na tom zle.

Ak pôjdete ďalej, znova natrafíte na lanový most, ktorý vás zavedie do veže. Odtiaľ choďte ďalším lanovým mostom. Dostali ste sa do druhej veže, pri ktorej sa prevážajú rôzne predmety vrátane klietok. Najskôr zoberte šípy vpravo, potom do jednej z klietok preskočte.

Chvíľu počkajte a ozve sa vám Sam. Lara jej prezradí, že niečo ich na ostrove drží a nedovolí im odísť. Chce sa preto cez čln, ktorý opravuje Reyesová vrátiť do kláštora. Zatiaľ prosí Sam, aby si túto informáciu nechala pre seba.

Po ukončení rozhovoru sa zaseknete pred cieľom a zostanete visieť s klietkou vo vzduchu. Pozrite sa na vežu doľava kde, uvidíte omotané lano okolo železa. Pri ľavom rohu klietky, bližšie pri veži je drevený hranol, cez ktorý by ste si mohli vytvoriť lanový most pomocou spomínaného lana na veži (obr.1). Spustite sa po lane dole, vľavo môžete zobrať náboje, potom sa vyšplhajte po rebríku vyššie a spustite sa druhým lanom dole. Lara vám oznámi, že je tu podozrivé ticho. Odrazu prídu banditi, ktorých zabite. Neskôr príde bandita s guľometom, ktorý poškodí laná držiace plošinu. Jedna časť plošiny preto začne padať a Lara s ňou. Nakoniec sa však stihne zachytiť. Počkajte potom, kým bandita prestrelí drevá v podlahe a vytvorí vám tak cestu.

Začnite šplhať najskôr nahor, potom doprava a znova nahor. Dostanete sa do uličky. Bežte na koniec, dieru preskočte a zachyťte sa o žlté železo. Spustí sa animácia, v ktorej bandita prestrelí ďalšie laná a Lara začne padať dole. Nakoniec sa zachytí o lano, ktorým sa spustí dole. Keď sa ukáže ikona šípok nadol alebo sa spomalí čas, stlačte [shift], aby ste sa jedného lana pustili a zoskočili tak na druhé. Drevené prekážky rozstreľte brokovnicou. Nakoniec spadnete do vody. Vľavo znej vyjdite a pokračujte rovno, potom cez dieru medzi skalami.

Lokalizácia: Pláž s vrakmi (Shipwreck Beach)

Ak pôjdete ďalej, preskočte dieru tak, aby ste (zatiaľ) nespadli do vody. Potom sa otočte doľava ku skale a zoberte odtiaľ prvú blikajúcu kešku v tejto lokalizácii. Otočte sa o 180 stupňov a choďte rovno. Natrafíte na súčiastky. Potom skočte do vody na mieste, kde ste preskakovali dieru. Vo vode pláva červená bója s lanom, pred ktorou sú drevá. Rozstreľte ich brokovnicou. Pristúpte k bóji a [F] zhoďte dole z menšieho vodopádu. Následne na to skočte dole do vody a za bójou nájdete ešte jednu. Keď si zapnete inštinkt preživšieho a pozriete sa na vysokú skalu uprostred vody, zistíte, že má miesto, pomocou ktorého sa dá s cepínom vyšplhať na túto skalu. Pomocou týchto dvoch bójok si vytvoríme cestu, za pomoci ktorej sa vyšplháme na skalu.

Postupujte napríklad takto: bóju, ktorú ste zhodili dole, odtlačte [F] pred skalu tak, aby bola pod miestom, na ktorom sa dá šplhať s cepínom.  Naľavo od vysokej skaly je malá skala. Vyjdite na ňu z vody a pritiahnite si druhú bóju tak, že do jej lana strelíte šíp s lanom. Vyskočte potom na ňu, z nej preskočte na druhú (obr.2). Odtial potom vyskočte na skalu, zachyťte sa cepínom a vyšplhajte nahor.

Uvidíte tam palicu, na ktorej je helma. Pristúpte k nej a stlačte [E]. Odomknete výzvu Vykrádač mohýl (angl. Cairn raider), v ktorej musíte nájsť 5 mohýl. Choďte rovno a preskočte zo skaly na breh ku súčiastkam pri plote. Zoberte ich, choďte dole kopcom a na rozcestí zastaňte. To vám bude ponúkať tri cesty. Cestu hore, dole a rovno. Vyberte si cestu rovno a choďte malým chodníkom popri skale (obr.3). Cestou otvorte oranžovú truhlicu, preskočte dieru, na konci vyskočte na skalnatú plošinu a nájdete tam ďalšiu mohylu. Vráťte sa dole do miesta, kde ste otvorili oranžovú truhlicu a zoskočte z chodníku dole do piesku, ktorým pokračujte dole. Pri skale vľavo uvidíte mínu (pre lepšiu viditeľnosť si zapnite inštinkt preživšieho) a streľte do nej akoukoľvek zbraňou okrem luku. Mína vybuchne a vám sa odomyká výzva Mínolovkyňa (angl. Mine sweaper), v ktorej musíte zničiť 10 mín.

Pri tejto míne ležala druhá keška. Zoberte ju a obehnite skalu, na ktorej ste našli mohylu. Nájdete pod ňou súčiastky. Ak ste zobrali súčiastky, pred vami je modrá plachta, ktorá vytvára prístrešok a za ňou dom. Vstúpte do tohto domu. Vedľa vchodu sa nachádza dokument. Naľavo od suda sa nachádzajú náboje. Potom vyjdite druhým východom. Skôr, než zabočíte k člnu vľavo, choďte dopredu a vypáčte s cepínom hrdzavé dvere. Vstúpte dnu, zoberte z miestnosti zo stola dokument a pokračujte k člnu, kde sa nachádzajú preživší.

Animácia: Lara sa stretáva s preživšími, ktorí opravujú loď. Chýba však Alex, ktorý sa vybral na stroskotanú loď Endurance po nástroje, ktoré mu kázala priniesť Reyesová na opravu lode. Lara má za úlohu získať kladkostroj.

Kurtis

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?