Hlasovacie weby

Reklama

Návod č.6 – Horské dostaveníčko (Mountain Temple)

kategórie článkov > články > Survivor is born

tomb raiderLara využije šancu na útek, no opäť ju chytí Vlad. Musí preto zájsť až za hranicu ľudských schopností aby sa ho zbavila a ušla tak pred ostatnými banditami. ...Lara získava novú zbraň – poloautomatická pištoľ.

Lokalizácia: Mountain Temple (skalný chrám)

Zdroj mapy: www.tombraiders.net

Po animácii sa bežte schovať za kamenný múr pred vami. Choďte skrčený tesne popri múre (doprava). Pred koncom zastaňte a počkajte kým prejde strážnik. Bežte hore kopcom a schovajte sa za menší múr (obr. 1). Pred vami je ďalšia stráž. Hneď ako zbadáte, že pohybujúci sa strážnik odbočil doľava, bežte znova hore a na rozcestí si vyberte pravú cestu cez drevený „vchod“.  Znova sa skrčte za kamenný múr a počkajte kým prejde strážnik. Bežte hore schodmi a schovajte sa opäť za kamenný múr. Pred vami je ďalší strážnik. Keď sa otočí vojdite do dreveného „vchodu“ vpravo.
Spúšťa sa animácia, v ktorej vás hľadá Vlad. No a ako to býva - kto hľadá ten nájde... Požiada vás aby ste vyšli von. Za dobre načasovaného stlačenia klávesy [F] ho kopnete a Lara sa mu pokúsi utiecť, Vlad ju opäť zastaví. Za dobre načasovaného stlačenia klávesy [F] ho s Larou tentokrát uhryznete a zhodíte na zem. Lara zoberie zbraň, ktorá mu pred chvíľkou vypadala a začne k vám bežať. Strieľajte ľavým tlačidlom myši. Ani toto ho nezastavilo a bude vám chcieť zobrať zbraň. Stláčajte čo najrýchlejšie klávesy do strán. Keď sa vám ukáže ikona ruky stláčajte rýchlo klávesu [E]. Až začnete mieriť na jeho hlavu, stlačte ľavé tlačidlo myši. Lara vystrelí... Po animácii vám pribudne nová zbraň poloautomatická pištoľ (angl. semi-auto pistol)

Bežte popri horiacej budove rovno cez drevené dosky až drevenný most. Dostávate sa k horiacim pilierom. Bežte hore schodmi. Spúšťa sa kratšia animácia. Po nej zabite banditov. Zoberte náboje ležiace pri drevenej krabici napravo. Prehľadajte mŕtve telá. Okrem nábojov získate aj súčiastky. Pokračujte k drevenej bráne a vypáčte jej dvere stláčaním klávesy [E]. Po animácii stláčajte [F] aby ste si vytvorili cestu von z horiacej miestnosti. Preskočte zničený most, za ním zoberte náboje. Pokračujte ďalej, zoberte zo zeme šípy a otvorte krabicu. Neďaleko vás je opäť strážnik. Zabite ho (najlepšie priamym zásahom do hlavy – zväčší sa vám XP) a prehľadajte jeho telo. Dostaňte sa na vyvýšenú plošinu a zoberte náboje. Preskočte z drevennej plošiny na kladu, o ktorú sa zachytí Lara rukami (obr.2). Prerúčkujte doprava a potom stlačte klávesu, ktorou sa pohybujete dopredu, aby ste sa vyšplhaly nahor. Skryte sa za škatule, zneškodnite banditov, tretí príde zhora po rebríku. Pozbierajte náboje a šípy blízko vás, prehľadajte mŕtvoly a otvorte oranžovú truhlicu blízko rebríka. Ak ste tak urobili vyšplhajte sa po ňom na hor. Ozve sa vám Roth, ktorý má o vás starosť. Lara mu odpovie, čo sa v jej blízkosti odohráva.

Ak ste sa dostali nahor (obr.3) neďaleko domu tečie menší vodopád. Skočte dole do vody a dostaňte sa do jaskyne cez dieru v skale, ktorú vodopád zakrýva. Z drevennej krabice zoberte mapu, ktorá vám odokryje všetky skryté predmety v tejto lokalite - [TAB]. Môžete si ešte všimnúť že v miestnosti je sieť so súčiastkami. Na jej zapálenie potrebujete mať pokročilé vybavenie. Vráťte sa teda cez vyvýšenú plošinu opäť k domu. Napravo od schodov (za ostnatým plotom) ležia šípy, súčiastky a úplne na konci je ďalšia vyvýšená plošina. Keď ju zdoláte uvidíte interiér izby rozbitého domu. Zostreľte zo stropu lampáš, odomkne sa vám nová výzva - Pyromaniac. Z domu zoberte šípy, vedľa nich leží keška. Vybehnite z miestnosti von a vydajte sa cestou naľavo. Pred vami sú dva sudy, otvorte oranžovú krabicu a pokračujte smerom k ohnisku (napravo od mosta). Od ohniska sa vydajte cez rieku rovno a vojdite do jaskyne pri vodopáde. Zvnútra zoberte súčiastky a dokument položený na krabici. Vráťte sa späť k ohnisku, prejdite cez most, hore schodmi, až sa dostávate k šípom opretých o múr. Skrčte sa zaň a pred vami sú stráže. Streľte najskôr do múru pred vami. Jeden zo strážnikov sa vyberie pozrieť na miesto, kde ste strelili. Za ten čas zastreľte strážnika stojaceho u ohniska až potom toho čo odišiel. Ak sa ich však pokúsite zabiť bez toho, aby ste jedného z nich odlákali, môže sa stať, že si zavolajú svetlicou na pomoc ďalších. Keď sa zbavíte banditov pristúpte k drevenému plotu na okraji skaly a otočte sa smerom na dom. Môžete si všimnúť že napravo od domu visí ďalší zapálený lampáš  - zostreľte ho. Pokračujte ku schodom, pred nimi zastaňte (obr.4), otočte sa doľava a bežte k menšej vyvýšenej plošine. Pred tým než na ňu vyskočíte zoberte rastlinu. Keď na ňu vyskočíte, zoberte pri stĺpoch šípy, náboje a otvorte krabicu.

Pred vami je budová, zostreľte z nej lampáš. Od múra pri okraji odbočte doľava, zoberte druhú kešku, ktorá leží pri krabici. Vráťte sa naspäť k schodom a ako pôjdete hore, prehľadávajte mŕtve telá a zastavte päť krokov od svietnika. Otočte sa o 45 stupňou doprava kde uvidíte budovu. Na poslednej streche budovy visí lampáš. Od svietnika na schodoch sa vydajte doľava, vyskočte na skaly a vstúpte opäť do miestnosti druhej rozbúranej budovy. V miestnosti je sivá truhlica (50 súčiastok) a šípy. Vráťte sa opäť k schodom a pokračujte až na samí koniec. Na konci schodov je vľavo vyvýšená plošina. Vo vnútri otvorte krabicu, zoberte šípy a zo stropu zostreľte posledný lampáš. Ten zapáli bedne a vytvorí vám tak cestu ďalej.  Na konci chodby je opäť stráž. Priblížte sa k strážnikovi zozadu a stláčajte klávesu [F].  Keď ho Lara začne škrtiť stláčajte klávesu [E].  Po zneškodnení mu prehľadajte vrecká a spravte to isté aj so strážnikom stojacim vedľa krabice. Pokračujte rovno, dostávate sa k ďalšej vyvýšenej plošine. Po vyskočení zneškodnite stráž. Pokračujte hore po moste, preskočte na plošinu a cez lano sa dostanete preč z horiacej budovy.

Skôr než využijete schody k ceste nahor, smerom od ľavého piliera je voda, pri ktorej je oranžová krabica. Pri pravom pilieri je krabica s dokumentom. Otočte sa o 180 stupňov, pokračujte dole schodmi, (cestou si odpáľte oheň zo svietnika) a potom doľava. Pri vyvýšenej plošine odpočte doprava a pokračujte dole schodmi. V zbúranej miestnosti je truhlica s relikviou, za zbúranou miestnosťou sú šípy. Vráťte sa k vyvýšenej plošine. Skočte na ňu, pokračujte okolo sieti so súčiastkami, ktorú zapáľte, potom pokračujte hore schodmi. Keď prídete k stromu a poobzeráte sa, uvidíte oranžovú truhlicu, ku ktorej sa možno dostať. Preskočte na skalu, otvorte ju a vráťte sa naspäť vyvýšenej plošine, ktorú ak preskočíte ste na späť pri dome. Zoskočte na ľavú cestu, ktorá obsahuje drevený plot a na konci odtrhnite rastlinu. Vráťte sa k domu. Vyskočte na jeho strechu a vstúpte do miestnosti zbúraného domu, nachádza sa tam opäť truhlica s relikviou.

Vráťte sa naspäť k pilierom, vyjdite hore schodmi k užšej diere medzi skalami. Ňou sa vyšplháte nahor...

Kurtis

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?