Hlasovacie weby

Reklama

Návod č.14 – Osloboditeľka (Shantytown)

kategórie článkov > články > Survivor is born

tomb raiderPotom čo banditi zničili rebrík, Lara musí vymyslieť iný spôsob ako sa dostať na vežu ku Grimovi. Využije pri tom stroj na prepravu zásob, no hore ju čaká nemilé prekvapenie.

Lokalizácia: Chatrče (Shantytown)

Po animácii s Grimom poprezerajte telá mŕtvych banditov, pozbierajte zvyšné náboje a pristúpte k tyči, ktorá má okolo seba omotané lano (obr.1). Vedľa nej sú schody, pod ktorými je malá plošina. V ľavom rohu pod schodmi bliká keška. Potom sa za pomoci lanového mosta pripevneného o tyč dostante nahor. Pred rebríkom zastaňte a pusťte sa. Opäť prehľadajte telá banditov a zoberte súčiastky, ktoré sa nachádzajú pri plote v pravo. Pokračujte za budovu s rebríkom, kde nájdete oranžovú krabicu. Za pomoci vyvýšenej plošiny sa vyšplhajte na budovu s rebríkom. Na streche je alarm.
Počas boja ste ho mohli počuť pustený, ak stál pri ňom bandita. Klávesou [E] alarm cepínom rozbijete a odomknete si výzvu: umlčiteľka (angl. Silencer), v ktorej budete musieť nájsť a zničiť ešte tri alarmy.

Preskočte na druhú strechu chatrče, cez ktorú je vytvorený lanový most, ale nespúšťajte sa ním. Zoskočte zo strechy na terasu, pod ktorou behá diviak a sliepky. Zabite diviaka, zoberte šípy a náboje na terase a zíďte po schodoch dole. Vľavo je voda cez ktorú vedie drevený most. Blízko neho v strede je vo vode skala - skočte na ňu a zoberte kešku.
Vráťte sa po moste naspäť a vstúpte do chatrče pred schodmi, zo stola otvorte truhlicu s relikviou. Otočte sa doprava a vyšplhajte po „rebríku“ v stene napravo. Postupujte ďalej a potrite sa nahor. Nachádzate sa pod dvoma vežami. Prvá má na prízemí truhlicu so súčiastkami, druhá vyvýšenú plošinu (obr.2).
Otvorte najskôr truhlicu so súčiastkami, potom obchádzajte druhú vežu smerom doprava. Na konci uvidíte, že sú pri nej drevené dosky, ktoré sa dajú rozstreliť brokovnicou. Rozstreľte ich a zoberte osmu kešku za nimi, potom vylezte cez vyvýšenú plošinu o poschodie vyššie v druhej veži.

Zoberte odtiaľ náboje a oranžovú truhlicu, pokračujte po plechu vpravo a zdolajte druhú vyvýšenú plošinu. Pred vami sú schody, keď sa pozriete doľava, za chatrčou sú ďalšie. Vyjdite po týchto ľavých schodoch - no nie úplne nahor. Pred krabicou zastaňte a pozrite sa na stenu chatrče vpravo (obr.3). Uvidíte na nej pripevnené dosky, cez ktoré môžete vyšplhať hore. Pred vami sa nachádza druhý alarm. Rozbite ho. Vyskočte na plošinu vľavo a pripravte sa na boj.
Ak ste banditov porazili, cez lano nad vami sa dostanete do miesta, v ktorom po vás strieľali (obr.4).

Opäť pozabíjajte banditov, otočte sa o 180 stupňov (aby ste sa pozerali na vežu, z ktorej ste sem prišli), skočte cez vyvýšenú plošinu dole (nechoďte cez most) a pokračujte cestou vľavo. Na jej konci pred plotom sú krabice, za ktorými leží keška. Vráťte sa k vyvýšenej plošine a vyberte si pravú cestu. Na jej konci sú drevá, ktoré možno rozstreliť brokovnicou. Za nimi sa nachádza truhlica s relikviou a náboje. Cez vyvýšenú plošinu vyskočte znova na miesto, kde po vás útočili banditi a preskočte dieru cez ktorú sa točí mlyn.

Skryte sa za krabice a pozabíjajte banditov. Po boji prehľadajte ich telá, no nepokračujte úplne rovno. Choďte cestou, nad ktorou sa prevážajú klietky s predmetmi doľava. Na jej konci môžete zbadať zapálený sud. Pokračujte od neho rovno až do miest, pred ktorým je hranol položený cez dve plošiny. Na jednej z nich stojíte vy a naľavo od vás, pri lavičke, bliká keška. Pokračujte potom cez spomínaný drevený hranol na druhú stranu a zoberte súčiastky vedľa skaly. Potom choďte rovno a otvorte cestou oranžovú truhlicu. Na konci pri sude je truhlica so súčiastkami a šípy. Preskočte na plošinu vpravo. Dostaňte sa po drevenom chodníku von z jaskyne. Úplne vľavo je lano.

Skočte naň a dostaňte sa dole. Objavili ste táborisko, vedľa ktorého je vstup do tajnej hrobky. Vojdite dnu a za horiacim sudom je miestnosť. Skôr než budete pokračovať ďalej, zoberte kešku, ktorá je v ľavom rohu miestnosti pri skale. Potom, ako prejdete tajnú hrobku, vráťte sa von k táborisku (návod na tajnú hrobku prinesieme v samostatnom článku). Pri ňom je strom s mŕtvolami, za ním súčiastky. Otočte sa od nich o 180 stupňov a pristúpte na druhý koniec skaly, pod ktorou tečie vodopád. Vedľa neho je plot, za ktorým sú náboje a keška. Taktiež si môžete všimnúť drevá, ktoré sa dajú rozstreliť brokovnicou.

Pokračujte doprava cez most popri plote, potom dole schodmi. Rozstreľte brokovnicou drevá, zoberte náboje a kešku ležiacu v kriakoch. Potom vyjdite hore schodmi (spred ktorých ste rozstrelili drevá) a pokračujte vľavo (obr.5). Za plotom vedľa múra zničte klávesov [E] tretí alarm a zoskočte dole. V pravom rohu bliká keška, zoberte ju a cez vyvýšenú plošinu za vami vyskočte hore, kde ste pred tým rozbili alarm.

Všimnite si, že pred vami je chatrč. Pri schodoch vpravo ležia šípy, vedľa nich je cesta, ktorá vedie popod chatrč. Pred chatrčou vonku je horiaci sud. Vľavo za plechovou stenou je keška. Zoberte ju a potom sa vydajte spomínanou cestou popod chatrč. Hneď na začiatku môžete natrafiť na stôl s dokumentom. Pokračujte ďalej a natrafíte na dva horiace sudy. Cestou vpravo je opäť stôl, no tentokrát s truhlicou pre relikviu. Otvorte ju a pokračujte hore schodmi vedľa stola. Na poschodí hneď vedľa schodov je menšia plošina, na ktorú sa dá vyskočiť. Otočte sa na nej o 180 stupňov, vyskočte na schody, vyjdite hore, otvorte oranžovú truhlicu a pokračujte od schodov doprava.

Nachádzate sa pred krabicou napravo od nej je strecha, vedľa ktorej je vyvýšená plošina. Vyskočte na ňu, pokračujte ďalšími schodmi hore, potom popri plote doprava. Preskočte cez visiacu tyč na drevá a prerúčkujte cez ne doľava, až sa vyšplháte na koniec. Pod strechou veže vľavo sa nachádzajú náboje a šípy, vpravo keška. Pokračujte dopredu, na strechu (pred ňou sa točí mlyn), zoskočte na plošinu doprava (obr.6) a rozbite štvrtý posledný alarm. Preskočte na klietku s nákladom a preneste sa cez ňu na druhú stranu.

Popri tom vám Grim oznamuje, že je to pasca. Ak ste nad vežou zoskočte dole a pripravte sa náročný boj. Po ňom príde animácia, v ktorej Grim nešťastne zahynie.

Kurtis

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?