Hlasovacie weby

Reklama

Návod č.11 – Priateľ v núdzi (Mountain Village, Mountain Descent)

kategórie článkov > články > Survivor is born

tomb raiderLare sa ozvala Sam cez vysielačku, ktorú zobrala hliadke. Tá ju uniesla do japonského paláca, v ktorom rozprávajú o ohnivom rituály. Lara zostupuje z hory do základne Solarijských.

Lokalizácia: Horská dedina (Mountain Village), Horský chodník (Mountain Descent)

Po animácii sa vám ozve Roth a oznámi vám, že mieri do paláca, pretože tam držia zvyšok tímu. Lara mu odpovie, že príde k nemu a potom sa do paláca vyberú spolu. Ako sa rozprávajú, Lara sa sama natočí na východ z jaskyne, preto sa vydajte rovno, potom pomedzi skaly.

Dostávate sa k táborisku. Môžete si k nemu prisadnúť - Lara si doplní denník, vy si môžete vylepšiť schopnosti.

Neskôr sa vydajte od mosta doľava a skočte do vody. Odtiaľ znova doľava. Nachádza sa tam socha pre výzvu osvetlenie – Illumination. Od skaly so sochou pokračujte cez vodu popod rozbitý most a potom stále rovno. Dostanete sa na súš, neskôr k sieti so súčiastkami. Zapáľte sieť a rozbite krabicu so súčiastkami. Pokračujte rovno, pred vodou zastaňte a zoberte GPS kešku, ktorá sa nachádza za skalou vľavo, vedľa stromu.

Prejdite cez vodu, otvorte sivú truhlicu so súčiastkami a malú žltú krabicu so súčiastkami (obr.1). Napravo do vás by sa mala nachádzať drevená podlaha na štyroch menších zaoblených stĺpoch. Vyskočte na ňu a zapáľte misku visiacu vedľa nej. Následne na to sa vydajte na pevninu, z ktorej ste odpálili sieť so súčiastkami a použite šíp s lanom na lano pod miskou, ktorú ste zapálili. Mali by ste ju tak rozhojdať a odpáliť druhú visiacu misku. Opakujte tento postup aj s druhou miskou, aby vám odpálila visiacu sieť so súčiastkami, ktorá visí neďaleko tejto misky.

Potom sa vráťte na pevninu rozbitého mostu. Naľavo od neho si môžete vytvoriť lanový most strelením šípu s lanom do stromu s lanom na skale pred vami.

Pokračujte po skale rovno až sa dostanete na koniec skaly. V pravom rohu leží ďalšia keška (obr.2).

Teraz môžete začuť rozhovor dvoch banditov. Hovoria o tom ako si Mathias opäť vybral dievča na test, o ktorom si myslia, že sa znova nepodarí a zhorí ako tie dievčatá pred tým. Taktiež sa rozprávajú o tom ako by radi odišli z ostrova.

Za ten čas ako vedú dialóg, skočte na kladu pred vami a prebalansujte na druhú skalu. Zoberte z nej súčiastky a šípy a môžete postrieľať banditov tichým spôsobom: zostreľte najskôr lukom, zásahom do hlavy prvého banditu, ktorý stojí na okraji skaly. Potom streľte do džbánov, ktoré sú pri pravom banditovi. Obaja banditi sa otočia, pravý sa pôjde pozrieť do miesta, kde ste strelili. Zostreľte najskôr ľavého a potom pravého banditu, opäť zásahom do hlavy.

Po boji vyjdite po schodoch hore a zapáľte predposlednú misku pre výzvu. Skočte dole a poprehľadávajte telá banditov. Z miesta, kde stál prvý bandita vytvorte lanový most vystrelením lana so šípom do omotaného lana pred domom. Potom sa spuste k domu, za pravým stĺpom sa nachádza keška, za ľavým náboje. Rozstreľte brokovnicou drevá, ktoré bránia vchodu do domu a vstúpte dnu.

Animácia: Opäť sa ozýva Sam, ktorá je vystrašená a aby toho nebolo dosť, banditi zistia, že používa vysielačku.

Po animácii sa ocitávate pred skalou. Vstúpte ešte do domu, zoberte zo zeme náboje a pomocou zvona na zemi vyskočte na vyššie poschodie (obr.3). Môžete z neho zobrať náboje, dokument a otvoriť oranžovú krabicu. Zoskočte dole, za zvonom sa nachádzajú drevá, ktoré rozstreľte brokovnicou. Dostanete sa tak von z domu. Od vchodu vľavo sa nachádzajú náboje, vpravo zase sieť so súčiastkami. Preskočte potom na druhú skalu, pri ktorej tečie vodopád a vedľa nej je zrútene lietadlo. Neďaleko tohto lietadla nad zemou visí miska zapáľte ju (obr.4).

Vystreľte do nej šíp s lanom, aby odpálila sieť so súčiastkami. Zoberte súčiastky a preskočte na skalu kde leží zrútené lietadlo.  Dostali ste sa do miesta, kde Rotha pohrýzli vlky. Pri veľkom strome a spadnutom lietadle ležia náboje. Táto spadnutá časť lietadla (nad vodou) vám pomôže vyskočiť na skalu, z ktorej môžete zobrať súčiastky a v pravom rohu vedľa šípov ďalšiu kešku.
Zdolajte vyvýšenú plošinu, ktorá sa nachádza na tejto skale a bežte hore schodmi. Po ceste odpáľte sieť so súčiastkami a na konci rozbite krabicu so súčiastkami. Vráťte sa potom na časť rozbitého lietadla, ležiaceho nad vodou a preskočte cezeň na druhú časť lietadla (leží z časti nad zemou).

Otvorte z nej krabicu, zoberte náboje a pokračujte dole až kým nevyjdete z lietadla. Na konci vás čaká truhlica so súčiastkami. Otvorte ju a otočte sa doľava, zbadáte oranžovú truhlicu. Keď ju otvoríte pokračujte po kopci nahor. Bude sa tam nachádzať diviak a chatrče (obr.5). Na začiatok choďte doľava a otvorte truhlicu so súčiastkami. Potom vstúpte do chatrče, ktorá sa nachádza blízko lietadla a cestou zabite diviaka. Z chatrče zoberte šípy, náboje, otvorte oranžovú truhlicu a truhlicu s relikviou. Vonku, za chatrčou je drevená terasa, na ktorej ležia súčiastky. Vojdite potom do druhej chatrče, ktorá má pri sebe neďaleko vyvýšenú plošinu a zoberte z nej súčiastky, náboje a šípy. Potom zdolajte spomínanú vyvýšenú plošinu. Zoberte zo skaly náboje a zapáľte poslednú misku sochy z výzvy osvetlenie – Illumination.

Otočte sa o 180 a zapáľte visiacu misku. Aby ste odpálili misku za ňou, použite šíp a lano aby ste druhú misku pritiahli k prvej. Potom skočte na strechu druhého domu aby ste odpálili visiace súčiastky tým, že tam rozhojáte druhú horiacu misku. Na konci strechy tohto domu je ešte posledné hniezdo s vajcami pre výzvu Egg poacher – pytliačenie. Zoberte vajcia a pristúpte k prvému domu aby ste odpálili druhé visiace súčiastky, za pomoci toho istého postupu. Ak sa vám to podarili zoberte ich a opäť zdolajte vyvýšenú plošinu. Vydajte sa schodmi vpravo od sochy, na konci nájdete chatrč, pri ktorej sú 2x súčiastky.
Naľavo od schodov do chatrče je strom, za ktorým je pätnásta a teda posledná keška v Horskej dedine. Vráťte sa po schodoch a po kopci dole ku dvom častiam rozbitého lietadla a pokračujte smerom do dediny.

Na jej konci zbadáte dvere s lano (obr.6). Streľte doň lano so šípom, vytrhnete tak dvere a vojdite dnu. Zoberte súčiastky, náboje, otvorte truhlicu s relikviou a vráťte sa naspäť - do táboriska, kde Lara ošetrovala Rothovi nohu v predchádzajúcich misiách. Cestou môžete otvoriť jednu oranžovú truhlicu a z táboriska zobrať denník. Sadnite si k ohnisku a v možnostiach vyberte rýchli presun (fast travel). Presuňte sa do tábora v Horskej dedine s názvom Village overlook (vyhliadka na dedinu), v poradí je to piaty tábor (obr.7).

Bežte po schodoch dole, potom cez lanový most. Neskôr vstúpte do chatrče a rozstreľte brokovnicou drevené dosky pri okne, aby ste mohli zobrať denník za nimi. Vyjdite z chatrče von, choďte hore schodmi, potom cez lanový most. Dostali ste sa pred ďalšiu chatrč. Použite lanový most vpravo, dostali ste sa už pred dobre známe chatrče. Znova zíďte z kopca opäť k táborisku, kde Lara ošetrovala Rotha.

Potom doprava na okraj skaly, aby ste si vytvorili lanový most o dom (obr.8), v ktorom prebiehala nedávno animácia.
Vojdite do domu a preskočte na skalu, pred ktorou ste stáli po animácii, pozbierajte z nej náboje. Pokračujte cez lanový most. Na konci sa Lare zlomí strecha, spadne dnu a potom sa skotúľa na okraj skaly. Aby ste sa prichytili o skalu aj druhou rukou stlačte [E]. Vonku sú stráže, takže môžete postupovať nasledovne. Do domu nevyskakujte, zostaňte prichytený o skalu. O chvíľu tu bude strážnik. Neskôr vyjde z domu von, vtedy stlačte [medzerník] aby ste skočili dnu. Keď sa strážnik vráti k ostatným, streľte do jedného z lampášov blízko nich. Výbuch oboch zabije, zničte ešte tretieho.

Prehľadajte telá a nájdete časti do brokovnice. Boj sa však neskončil, pokračujte dole schodmi a schovajte sa za železá vedľa skaly. Ďalej je drevený hranol, na ktorom visí lampáš, ktorý zostreľte. Koho oheň nezasiahol, musíte zabiť zbraňami. Ak ste všetkých pozabíjali, prehľadajte ich a pokračujte po ceste rovno, až sa dostanete k rieke. Pred ňou je vpravo skala, na ktorú možno vyskočiť a zobrať z nej náboje.

Potom z nej zoskočte a vstúpte do vody. Lara sa zachytí o drevený kôl vo vode. Aby sa zachytila druhého stlačte pohybovú klávesu doľava, potom stlačte pohybovú klávesu doprava aby sa zachytila tretieho. Práve ten sa stane tým osudovým. Kôl s Larou strhne do vody a počas toho ako vás bude unášať prúd vody, uhýbajte sa pohybovými klávesmi do strán pred rôznymi predmetmi a použijete brokovnicu, pokiaľ vám kusy dreva budú stáť v ceste.

Neskôr spadnete do vraku lietadla, z ktorého si zoberie Lara padák. Keď sa vám ukáže prvá ikona stlačte klávesu [E], aby si padák otvorila. To sa nepodarí, a preto, keď vyskočí druhá ikona, stlačte klávesu [shift] pre použitie náhradného. Potom sa pohybujte klávesmi [A] a [D] alebo šípkami [doprava] a [doľava]. Na konci Lara spadne.

Kurtis

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?