Hlasovacie weby

Bronzové sošky: 10
Strieborné sošky: 5
Zlaté sošky: 1

Úvodná ukážka: Lara Croft (hlavná hrdinka), ešte ako malé dieťa letí s mamou v lietadle. Lietadlo sa dostane do búrky, začne horieť a havaruje.

Hlavná úloha: Nájsť staroveký kameň - dais of Tiwanaku
Úvod: Larina kamarátka Anaya začula niečo o chráme v Bolívii, ktorý údajne skrýva vzácny staroveký kameň. Lara po ňom pátra už dlho a tak vyrazila na cestu.

Hneď po tom, čo sa prestanete kochať prostredím sa vydajte rovno a za skalou vľavo je prvý artefakt (bronzová soška). Zdvihnite ho [E], vráťte sa a preskočte cez priepasť. Vpravo medzi skalami je ďalšia bronzová soška. Preplávajte cez jazierko a vyjdite hore. Nasleduje ukážka, kde vás oboznámia s PDA [TAB]. Potlačte skalu pred sebou, preskočte priepasť a naskočte na lianu. Vyjdite hore na plošinku a odtiaľ skočte na lano. Otočte sa na ňom doľava, rozhúpajte sa a skočte do jaskyne. Tu odporúčam zapnúť baterku [DEL]. Prejdite cez jaskyňu, zoberte si prvú striebornú sošku a zoskočte dole. Vyjdite z jaskyne chodbou doprava. Zachyťte sa na rímsku a prerúčkujte (pre rýchlejšie rúčkovanie ťukajte [E]). Vybehnite hore - pozor na kotúľajúci sa balvan. Vyskočte na tyč, roztočte sa a šup na pevninu. (pozn.: na tyči sa dajú robiť dobré akrobatické kúsky).

A je tu prvý nepriateľ. Pripravte si zbraň [G] (odporúčam zmeniť vytiahnutie zbraní na pravé tlačítko myši, keďže sa strieľa ľavým, je to oveľa lepšie) a odstráňte ho. Pokiaľ zanechal nejaké veci (lekárničky, zbrane) pozbierajte ich (Lara unesie najviac tri lekárničky). Postupujte ďalej a zoberte bronzovú sošku naľavo. Vyskočte na rímsku v skale, prerúčkujte dookola a vyjdite na skalu. Zhoďte balvan dolu, aby prevážil konár, zíďte dolu, vyjdite na kameň a skočte na konár. Roztočte sa a vyskočte na skalu. Prejdite k zasypanej bráne, na ktorú použite hák [Q], odstúpte a potiahnite [E] aby ste si uvoľnili cestu. Postrieľajte vojakov, poberte si veci a prerúčkujte po rímse za vodopádom. Preskočte cez tyč a vylezte na skalu. Skočte na húpajúcu lianu a preskočte na druhý výklenok. Prejdite doľava za vodopád, vyjdite na plošinku a zoberte bronzovú sošku. Prejdite na opačnú stranu, preskočte cez tyče a odstráňte vojaka. Teraz musíte preskočiť veľkú jamu pomocou háku. Rozbehnite sa, vyskočte, vystreľte hák [space] a potom ho počas letu uvoľnite [space]. Postupujte ďalej a vľavo na skale je bronzová soška, ktorú si pritiahnite hákom ([Q] a potom [E]). Pokračujte medzi skalami ďalej.

Ukážka: Lara sa kochá prekrásnym prostredím a odrazu prídu návštevníci, ktorí tu taktiež niečo hľadajú a vyzerajú byť v presile.
Môžte na nich zvaliť balvany [E] a zíďte po šikmej ploche (môžete počas toho aj strieľať!). Postrieľajte nepriateľov a pozbierajte muníciu a lekárničky. Vpravo v uličke je bronzová soška. Prejdite ďalej pomedzi skaly, strieľajte nepriateľov a na konci nájdete ďalšiu bronzovú sošku. Vráťte sa k lanu, vyšplhajte sa a zneškodnite ďalších vojakov (majú nový typ zbraní - zdvihnutie [E]). Prejdite k schodom. Na ľavej strane asi v polovici schodov je stena, ktorú prestreľte pištoľami a za ňou sa skrýva strieborná soška. Vyjdite po schodoch, zbavte sa vojakov (možno aj v ukážke) a vojdite do chrámu.

Môžete kopnúť do kameňa, aby ste zistili, čo bude nasledovať. Pomocou háku preskočte priepasť. Postupujte ďalej a vľavo je úzka chodba vedúca k ďalšej bronzovej soške. Potom vojdite do miestnosti s reťazami. Naskočte na prvú reťaz, vyšplhajte sa hore, potom preskočte na druhú (začne pod Larinou váhou klesať), rýchlo vyjdite hore a znovu na prvú. Prejdite cez chodbu, naskočte na ďalšiu reťaz a spustite sa dole. Skočte do vody, potopte sa [F] a podplávajte skalu. Vyjdite na malý ostrovček vpravo, kde je za skalou skrytá bronzová soška. Znovu skočte do vody a podplávajte ďalšiu skalu. Vyjdite na pevninu, pokračujte chodbou a za rohom si porovnajte sily s jaguárom (prípadne mu utečte). Teraz musíte rýchlo prebehnúť chodbou, lebo sa začne zužovať. Dojdite až ku klietke. Uchopte klietku (pekná fyzika, ale žeby Lara mala takú silu takto s ňou hýbať?) a tlačte ju pred sebou. Na konci ju len preskočte, aby vás steny neprivreli a pokračujte do veľkej haly.

Tu odporúčam najskôr vytiahnuť ďalekohľad [PAGE DOWN] a prepnúť do druhého módu [E]. Poobzerajte sa po miestnosti. Keď sa dôkladne poobzeráte a naskenujete jednotlivé objekty, aj sami zistíte, čo ďalej. Najprv zoberte bronzovú sošku vo vitríne napravo. Potom presuňte klietku na najbližšiu nášľapnú plošinku. Zíďte dolu a zastreľte jaguára (prípadne ešte zhora). Vašou úlohou je dostať všetky tri klietky na tlačítka, čím si otvoríte východ avšak v miestnosti je aj zlatá soška, ktorá sa musí zobrať špeciálne. Dolu sú dve klietky, ale vy sa starajte len o jednu. Vytiahnite ju spod dreva (kladky) a potom ju dotlačte na rameno dosky, ktoré teraz padlo na zem. Vyjdite na skalu v strede miestnosti a skočte na druhú stranu dosky. Tým prehodíte klietku hore a teraz ju presuňte na strednú nášľapnú dosku. (klietky musia byť ako na obr 1.) Prebehnite cez tretiu nášľapnú dosku, aby prešla animácia a potom sa otočte tak, aby ste videli na dvere a postavte sa na plošinku - stojte na nej dve otočky (aby sa východ otvoril ako na obr. 2. Choďte k reťaziam pred vami a vyšplhajte sa po nich. Prejdite a prerúčkujte až na plošinku s bránou. Najprv sa vyšplhajte hore po rímsach pri bráne a zoberte si zlatú sošku. Potom zíďte dolu, nechoďte ešte cez dvere, ale prejdite na opačnú stranu výklenku a postupne popreskakujte a prerúčkujte po reťaziach až k striebornej soške. Zoberte ju, vráťte sa k východu a vojdite do chodby.

Bolivia 1 Bolivia 1

Spustí sa interaktívna ukážka, do ktorej musíte zasahovať. Stlačte šípky, ktoré sa zobrazia na obrazovke. (takéto časti vás ešte čakajú aj na iných miestach.)
Pokračujte ďalej a zíďte po rímsach dolu k totemom. Zabite jaguára a dôkladne si prezrite steny - na jednej strane je v stene kameň, ktorý treba zatlačiť. Nájdite ho, potlačte a vojdite dnu. Zoberte striebornú sošku (už ste ju videli v animácii) a vráťte sa k totemom. Naskočte na prvý, ktorý je pri vyvýšenej plošinke a preskočte na druhý, z neho na tretí a na rímsu. Prerúčkujte a preskočte na rímsu vpravo a odtiaľ sa odrazte na totem za vami. Z neho skočte do diery a zoberte poslednú striebornú sošku. Skočte naspäť na totem a opäť na rímsu. Vyjdite hore. Pokračujte ďalej chodbou až k areálu, kde na vás už niekto čaká.

Ukážka: Lara si začne vybavovať spomienky z minulosti: na tomto mieste už bola, keď bola malá, aj so svojou mamou. Lare sa podarilo spustiť mechanizmus tým, že zasunula do skaly meč. Larina mama prišla Lare na pomoc, no spolu aj s mečom zmizla v záblesku svetla. Odvtedy Lara nevidela svoju mamu.
Keď sa Lara spamätá, kde je, osloví ju starý známy - Rutland. Našiel artefakt skôr a žiada od nej, aby mu pomohla najísť aj zvyšné časti. Keďže Lara odmietne, Rutland odíde s tým, že jej pomôže Amanda (Amanda bola Larina kamarátka z detstva, ktorá zahynula v Peru).

Rýchlo prejdite cez most na plošinku, postrieľajte všetkých nepriateľov a berte muníciu a lekárničky. Po skoncovaní s nepriateľmi ste úspešne prešli prvú misiu.

Bmatias
21. 8. 2008 18:46
Prečítané 6569

Priemerné hodnotenie: 5

Diskusia k článku
Náhodné články v kategórii:

Návod - misia 6: Anglicko   (Bmatias, 21. 8. 2008)

Tomb Raider Legend - hlavné postavy   (Bmatias, 21. 8. 2008)

Tomb Raider Legend - preview   (Bmatias, 21. 8. 2008)

Larin životopis   (Bmatias, 22. 8. 2008)

Návod - misia 7: Nepál   (Bmatias, 21. 8. 2008)

Prihlásenie

Prezývka:

Heslo:

Registrácia

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?