Hlasovacie weby

Reklama

Inventár Lary Croft - porovnanie

kategórie článkov > články > Ostatné

tomb raiderSem zaraďujem lekárničky, svetlice, kompasy, PDA, tzv. štatistikové objekty (poväčšinou to boli stopky), pas, magnetický hák / kotvu, ďalekohľad, denník a dýchací prístroj.


Lekárničky

Všetky TR diely s výnimkou Angel of Darkness a Legend mali dva druhy lekárničiek - malé a veľké. Malé spravidla dopĺňajú polovicu Larinej životnej energie a veľké raz toľko, čiže 100% života. Väčšinou je teda malých "medipackov" v hre viac, pretože majú menšiu cenu, no niekedy sa vám podarí nazhromaždiť viac veľkých (čo súvisí s hráčskym inšinktom šetriť cennými predmetmi).
TR3 a 4 obsahujú nepriateľov schopných otráviť Larinu krv. Takúto otravu možno vyliečiť užitím oboch typov lekárničiek, no najmä v Last Revelation platí pravidlo, že na zbavenie sa jedu sú potrebné dve malé, alebo iba jedna veľká.
Angel of Darkness (AoD) prišiel s úplne iným systémom lekárničiek - všakovaké obväzy, tabletky, čokolády, ale i klasické lekárničky. A čo sa týka Legend, ten obsahuje jedine akési stredne veľké červené "medipacky", ktoré dopĺňajú cca 3/4 Larinho zdravia.
Underworld mal priniesť revolučný systém zdravia postavený na liečení bylinkami, lenže tento zaujímavý koncept sa do výslednej hry nedostal. Lara tak zbiera tradične "lekárničky", i keď majú väčšinou podobu akejsi starovekej nádoby obsahujúcej hojivé mastičky, ktoré si následne "vloží" do skrinky prvej pomoci.
Malá Lekárnička (v TR1, 2, 3, 4 a 5)Veľká Lekárnička (v TR1, 2, 3, 4 a 5)Lekárnička v LegendMalá lekárnička v AnniversaryVeľká lekárnička v AnniversaryLekárnička v Underworlde

Svetlice

Ďalším nepochybne významným objektom v Larinom inventári je krabička svetlíc. Svoju premiéru zažili v TR2 a udržali sa až do príchodu AoD. Spočiatku mali červenú farbu a ich svetlo vydržalo svietiť okolo jednej minúty. Od TR3 sa táto doba skrátila na cca pol minúty a nakoniec od TR4 sa ich žiara zmenila z červenej farby na zelenú. Jedným z dôvodov, prečo sa stali svetlice také obľúbené, je, že po vstupe do vody nezhasnú.
V AoD svetlice zmizli z inventáru úplne (ako mnoho iných dovtedy typických vecí), čo však ani moc nevadilo, nakoľko hra neobsahovala skora žiadne naozaj tmavé zákutia. V Legend sa síce vrátili, no iba čiastočne a to vo veľmi obmedzenej podobe - dajú sa používať iba počas krátkej pasáže, kde ovládate mladú Laru Croft v útrobach peruánskeho chrámu. Po zvyšok hry si svietite lampičkou na Larinom pleci.
Ani ôsmy diel Underworld nedožičil svetliciam comeback - Lara opäť dala prednosť kompatibilnej lampičke na ramene, ktorú tentoraz môžete používať bez obmedzenia.
Svetlice (v TR2 a 3)Svetlice (v TR4 a 5)zapálená svetlica (v Legend)Lampička na ramene (v Legend)Lampička na ramene (v Underworlde)

Kompas

Na hrateľnosť nemá kompas prakticky žiadny dopad. Už v prvom Tomb Raideri nám ukazoval sever a juh, lenže v praxi to bolo úplne zbytočné. Core Design kompas napokon obnovili ešte v TR4 a 5, kde zohral menšiu úlohu pri niekoľkých priestorových hlavolamoch.
Kompas v TR1Kompas v TR4 a 5

Štatistiky

Veď ich poznáte - tá notoricky známa obrazovka ukazujúca vaše herné výsledky (koľko vám trvalo prejdenie úrovne, nájdené secrety, počet zabitých nepriateľov a pod.), ktorá vyskočila vždy po dokončení akéhokoľvek levela v TR1, 2 a 3. Okrem toho ju je ešte možné vyvolať prostredníctvom špeciálneho objektu - v TR2 a 3 to sú akési stopky, v TR4 iba obyčajná ponuka v "Start Menu" a v TR5 predmet s názvom Timex.
AoD a Legend sa opäť odlišujú - neobsahujú totiž žiadnu obrazovku so štatistikami, avšak Anniversary ich priviedol späť k životu.
Stopky v TR2 a 3Tzv. Timex - štatistiky v TR5Obrazovka štatistík v TR4

Pas

Cestovný pas nosila Lara pri sebe počas hľadania Scionu (TR1), Dračej dýky (TR2) a artefaktov z meteoritu (TR3) (teda nosí ho stále, no v týchto dieloch figuroval v hernej ponuke), pričom slúžil ako nahrávacia, resp. ukladacia obrazovka, odkiaľ si hráč mohol poľahky načítať naposledy uloženú hru, alebo spustiť niektorý z predošlých levelov (táto funkcia je prístupná iba na konzoliach, na PC si možno načítať iba manuálne uložené pozície, hra sama sa neukladá). V TR1 sa dokonca na stranách pasu v priebehu dobrodružstva objavovali pečiatky.
Pas v TR1Pas v TR2Pas v TR3

Magnetický hák / kotva (Grapple)

Vo veľmi obmedzenej podobe sa objavil už na konci Tomb Raider Chronicles (viď TR5 Zbrane), svoju ozajstnú premiéru však zažil až v Legend, kde mal formu háku a slúžil na prekonávanie priepastí, roklín, na prisunutie objektov a pod., no dalo sa s ním pritiahnuť i nepriateľa. Požiadavka bola, aby obsahoval daný objekt niečo kovové. Čo sa týka kotvy v Anniversary, pracuje na veľmi podobnom princípe, akurát možno pomocou nej ešte aj behať po stenách.
Či už hák, alebo kotva, tento predmet predstavuje svojou variabilitou veľký prínos do hrateľnosti TR, čo nám v ešte veľkolepejšej podobe dokázal Underworld, pretože s hákom (alebo skôr akousi pištolou na štýl Batmana) sa dajú premiérovo zlaňovať rozličné steny a útesy.
Hák v LegendKotva v AnniversaryHák-Grapple v Underworlde

Ďalekohľad

Ďalekohľad sa prvýkrát objavil v Larinom batohu v Last Revelation a zažil comeback v Chronicles. Dalo sa ním do určitej miery priblížiť a osvetliť prostredie, čo slúžilo na priesum rozsiahlych a hlavne tmavých lokalít.
Ďalekohľad, aký autori priniesli v Legend, patrí medzi špičku technológie i vďaka R.A.D. technológii (tá umožňuje vzdialenú analýzu a zobrazenie charakteristiky objektu na vzdialenosť 1200m). Ďalekohľad je veľmi užitočný, nakoľko ním môžete zamerať osoby či predmety v nedohľadne a umožní vám už spomínanú analýzu predmetov, čím sa neraz vyhnete smrteľnému pádu, či na pohľad nevyriešiteľnej hádanke. Výrazne pomôže i pri lokalizovaní odmien.
Podobný trend najrozličnejších funkcií sa však v Legende zastavil a Underworld síce ponúka ďalekohľad, resp. polyfunkčnú kameru, no tá disponuje iba obligátnymi možnosťami priblížiť a oddialiť priestor.
Ďalekohľad v TR4Ďalekohľad v LegendĎalekohľad-kamera v Underworlde

PDA

PDAčko je nový prírastok do Larinho batoha, nakoľko sa s ním hráči oboznámili až v siedmom diely Legend. Dá sa povedať, že v sebe kombinuje viaceré funkcie: nájdete v ňom mapu sveta s označením krajín, ktoré ste už navštívili, ďalej popisy zbraní, danej misie a pod. Niektorí ľudia by mohli PDA prirovnať k obrazovke štatistík známej z predošlých dielov, čo by nebolá úplna lož.
Oplatí sa doň behom hry častejšie pozerať, určite vám napovie, ako ďalej postupovať v danej úrovni.
Všetko čo bolo vyššie o PDA napísané, platí vo zvýšenej miere aj o PDA v Underworlde, pretože tu ide vlastne o skombinovanú obrazovku herných štatistík (obmedzená forma), úkolov pre danú misiu a inventáru. V neposlednom rade slúži PDA ako tzv. Field Assistance, ktorá hráčom poskytne pomoc v prípade núdze.
Obrazovka s PDA (Legend)PDA samotné (Legend)PDA v Underworlde

Denník

Až Tomb Raider Anniversary, ktorý znovu priviedol TR1 k životu, prišiel s touto novou položkou v inventári - denníkom. Ide o interaktívny objekt a je možné ho vyvolať kedykoľvek v hre. Vždy sa z neho dozviete Larine momentálne myšlienkové pochody, čo je väčšinou popravde zbytočné, avšak pokiaľ neviete, ako ďalej (alebo ako poraziť nejakého bossa), práve denník vám môže poskytnúť cennú radu. Mne osobne pomohol nejeden krát.
Pozn.: podobná funkcia je prístupná cez PDA obrazovku i v Underworlde pod názvom Field Assistance.
Larin denník v Anniversary

Dýchací prístroj

Lara Croft sa nespočetne veľa krát musela ponárať do nepredstaviteľných hĺbok, no väčšinou to zvládla bez akýchkoľvek pomocných prístrojov. Až v Underworlde sa rozhodla zjednodušiť si pátranie po artefaktoch malým náustným dýchacím prístrojom, ktorý má v skutočnosti iba obmedzenú kapacitu, no tu našťastie nie je nijak obmedzený. Hráčom je k dispozícii v úrovniach Stredozemné a Arktické more.
Dýchací prístroj vo forme náustku

 
Gerbil
25. 9. 2011 09:58
Prečítané 1426

Priemerné hodnotenie: žiadne hlasy



Diskusia k článku
Podobné články

Tomb Raider Underworld: Larin Inventár   (Bmatias, 17. 11. 2008)

Tomb Raider Anniversary: Larin inventár   (Bmatias, 23. 8. 2008)

Tomb Raider Legend: Larin Inventár   (Bmatias, 21. 8. 2008)

Náhodné články v kategórii:

TexMod - vkladanie nových oblekov   (Bmatias, 23. 8. 2008)

Lara Croft - životopis   (Gerbil, 28. 12. 2011)

Shadow of the Tomb Raider v roku 2018?   (Bmatias, 24. 6. 2017)

Porovnanie Lary Croft 1996 - 2016   (Bmatias, 11. 6. 2017)

História Tomb Raider   (Bmatias, 23. 8. 2008)

Prihlásenie

Prezývka:

Heslo:


Registrácia

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?

koľko bude treba
do 100€
do 80€
do 60€
do 30€
do 10€
nič

ankety

Odporúčané weby

vedomostné kvízy online

www.bikeweb.sk