Hlasovacie weby

Reklama

História Tomb Raider

kategórie článkov > články > Ostatné

Nebýva pravidlom, aby sa herná postava dokázala presadiť i v reálnom svete, skrášľovala herné obálky neherných časopisov, či patrila do rebríčku najsexi osobností. Jedna bohužiaľ pre dobro nás chlapov) len virtuálna kráska to však dokázala. Týmto špeciálnym článkom, ale nikoho nenútime, aby sa do Lary, alebo respektíve do Tomb Raider série zamiloval, ale jej dlhá história herným svetom naozaj stojí za to.


Tomb raider evolúcia

LARA CROFT

Správny gentleman začne oficiálnym životopisom Lary Croft. Narodila sa 14. februára 1968 v rodine Lorda Crofta. Bola predurčená, aby vyštudovala tie najlepšie školy. Zlom v jej živote nastal v deviatich rokoch keď jej zomrela matka pri havárií lietadla nad Himalájami. Lara blúdila pár dní, ale nakoniec sa dostala do Katmahandu. Vychovával ju otec, ktorý zomrel, keď mala Lara osemnásť a tak sa stala dedičkou sídla. Nie príliš ideálne čo poviete, ale už sa konečne dostaneme k lepším veciam. Čo sa týka jej záujmu o archeológiu tak tú mala v sebe už v mladom veku, ale jej spoločenské postavenie jej znemožňovalo zúčastniť sa na výpravách a preto sa s otcom veľa krát pohádala. Po krátkej dobre sa, ale z nej stala rešpektovaná archeologička, ktorá sa dokáže o seba postarať aj v extrémne ťažkých podmienkach. Vydala niekoľko cestopisov, ovláda strelné zbrane a rada si zajazdí na motorke. Ako všetci vieme Lara je brunetka, meria 175 cm, váži 52 kg a je stále slobodná. Jej miery sa samozrejme menili každým dielom, ale nejednalo sa o veľké zmeny.

Tomb Raider 1

Tomb Raider 1 coover Za všetko môže otec Lary Toby Gard(ďakujeme), ktorý dostal nápad vytvoriť sexi hrdinku. Pôvodne mal byť hlavným hrdinom chlap, ale nechceli aby sa hra podobala Indianovi Jonesovi v sukni, čo sa nakoniec podarilo. Práce na prvej hre začali v roku 1993. Úplne prvé dobrodružstvo bolo pre Core a rovnako pre Eidos skokom do neznáma, ale treba podotknúť, že skokom nesmierne vydareným. V roku 1996 nikto nečakal žiadne oslňujúce efekty, ani podmanivú filmovú atmosféru, ale Core Design ukázal čo dokáže. Na svoju dobru priniesla kvalitne od prezentovaný príbeh, v ktorom mala pre Natla Technologies atlantský artefakt rozbitý na tri časti. Veľký potenciál mala hra v riešení logických hádaniek a akrobatických kúskoch a to bolo tým čo udržalo hráča pri hre dlhé hodiny. Samozrejme sme si zastielali, ale chvalabohu nebolo tej streľby veľa čo by hre mohlo uškodiť. Väčšinou boli našimi protivníkmi medvede, netopiere či vlci a neskôr sci-fi potvory. Tomb Raider sa stal hrou roku 1996 zaslúžene.


Tomb Raider 2

Tomb Raider 2 coover

Na druhý diel čakalo veľa fanúšikov prvého dielu lebo jeho úspech bol obdivuhodný. Hra opäť ponúkla kvalitný príbeh, v ktorom Lara pátrala po tajomnej dýke Xian. Mýty hovorili, že ak sa vrazí do srdca, obeť získa podobu a nadprirodzené sily draka. Jeden čínsky cisár takto vládol dlhú dobu až kým tibetskí mnísi mu dýku nevytrhli zo srdca a tým ukončili jeho krutovládu. Dýka skončila niekde na čínskom múre . Pri hľadaní dýky Lare čelila organizácia Fiama Nera. Novinkou bolo využitie dopravných prostriedkov, čln a vodný skúter. V dvojke pribudol počet protivníkov a tak sa zdvihla aj umelá inteligencia. Niektorých hráčov príliš veľa streľby nevyhovovalo a príliš veľa zmien okrem zmien v grafike(podpora grafických akcelerátorov) sa hra nedočkala.


Tomb Raider 3: Adventure of Lara Croft

Tomb Raider 2 coover

Ani nie rok po druhom diely sme sa na Vianoce v roku 1998 dočkali tretieho dielu, ktoré vrátilo Lare starú dobrú atmosféru. Úrovne neboli ani príliš lineárne či slobodné čo hre len prospelo. Po prejdení prvej kapitoly v Indií ste mali na výber kam chcete putovať ďalej. Na výber sme mali Londýn, ostrov v Pacifiu, púšť Nevadu a celé putovanie skončilo v Antarktíde. Znovu bolo potrebné uchrániť ľudstvo pred meteoritom z vesmíru, ktorý sa zlomil na viacero častí. Hra mal veľa miest, kde sa strieľalo, ale design úrovni jednoducho nemal chybu. Lara sa naučila nové pohyby a mala naozaj bohatý arzenál. Tretí diel bol prijatý veľmi kladne za nižšiu obtiažnosť a výbornému vybilancovaniu akcie a riešením logických hádaniek a herná doba bola naozaj vysoká. Opäť sa zlepšila grafická stránka a tretí diel aj ja považujem za veľmi vydarený po miernom sklamaní v druhom diely.


Tomb Raider 4: Last Revelation

Tomb Raider 4 coover

Štvrtý diel sa odohrával v Afrike a tak bolo o zaujímavé prostredie automaticky postarané. No najprv sme na začiatku hry okúsili Laru ako šesťnásťročnú, kde ju Warner Von Croy zaúčal ako prežiť atď. Z tropickej Kambodže sa Lara presunula do Egypta, aby svet zachránila pred kliatbou, ktorú sama zoslala. Podarilo sa jej otvoriť hrobku Boha Setha a zmocniť sa Amuletu Horusa čo bola osudová chyba. Otvoriť hrobku je samozrejme jednoduchšie ako ju znova raz a navždy zatvoriť. Lara preto musela pozbierať všetky artefakty potrebné na vykonanie rituálu čo by znamenalo koniec sveta. Každé nové pokračovanie Tomb Raider vychádzalo vždy rok po predchodcovi čo sa od hry aj odzrkadlilo, ale stála mala hra v sebe tú správnu atmosféru a výborne momenty ako napr. honička s jeeepom. Samozrejme sme sa dočkali zmien, nap. Ukladanie hry kedykoľvek, vykopávať dvere. Predmety sa dali rôzne kombinovať a umelá inteligencia sa zvýšila. Príbeh prezentovali veľmi profesionálne FMV sekvencie a boli vyladené animácie. Hru kto hral dokonca určite vie ... ťažko sa to hovorí, že hra skončila pod troskami kameňov. Áno, vážení priatelia, Lara zomrela. Aspoň tak sme si to mysleli.


Tomb Raider 5: Chronicles

Tomb Raider 5 coover

Chronicles nadväzuje priamo na koniec Last Revelation, kedy je Lara zasypaná. Jej telo sa nenašlo a taj ju považujú za mŕtvu. Traja priatelia – Jean Yves, Winston a duchovný otec Patrick Dunstan – sa po obrade vydávajú do sídla Croftovcov, aby si zaspomínali na dobrodružstvá, ktoré prežívate formou flashbackov, ktoré sa vydarili. Celkovo v hre zájdete do Ríma, Ruska, Írska a na konci sa dostanete do Von Croyovej budovy, kde mu ukradnete artefakt Iris. V hre narazíte na starých známych, napr. Larsona či Pierre Duponta. V Chronicles sa dočkáte aj miernej stealth akcie čo dielu len prospelo, ale ďalšie novinky neboli také ohromujúce. Adrianov sľub o novej generácií sa nekonal ak nespomeniem len vylepšenú grafiku. S týmto dielom je vydaný aj editor, umožňujúci hráčom vytvárať vlastné levely zasadené do nových alebo známych prostredí z predchodcov.


Tomb Raider 6: Angel of Darkness

Tomb Raider 6 coover

Eidos sa rozhodol, že tentoraz príde šiesty diel naozaj s next-gen prvkami a tak to Core Design nemal jednoduché. Na šiesty diel sme čakali dlhé tri roky, ale výsledok nebol next-genovský. Nedočkali sme sa vôbec vysvetlenia ako Lara prežila trosky kameňov hrobe a bola obvinená z vraždy Wernera von Croya. V pätách mala políciu a iba málo času na odhalenie skutočného vraha a objasnila záhadu tajomných mágov hovoriacich si Cabal. Kritiku si vyslúžila aj príbehová zápletka lebo to skôr vyzeralo ako kriminálka, ale mne sa skôr zapáčilo, že okrem starého štýlu riešime aj vraždu, lenže hra obsahovala veľa chýb a bugov a stala sa nehrateľnou. Hra sa stala neovládateľnou a RPG prvky nemali správnu kvalitu a kamera bola horšia než v minulých dieloch a o AI nehovoriac. Core Desgn za hroznú kvalitu dostal padáka.


Tomb Raider legend coover

Tomb Raider 7: Legend

Po fiasku s Angel of Darkness sa vydavateľ nahneval na Core Designa značku pridelil Crystal Dynamics spolu s Toby Gardom. Tri roky im trvalo, kým sme sa dočkali pokračovania, ktoré napravilo staré dobré meno známej série. Príbeh bol prezentovaný úžasnými cutscénami. Lara mala v inventári vystreľovací hák čím sa otvorili dvere k novým hádankám a taktiež sa naučila triky od perzského princa. Čo sa týka príbehu tak Lara hľadala odpovede týkajúcich sa záhadného zmiznutia jej matky a cesta ju zaviedla k mocnému artefaktu. Objavila sa v hre aj postava, o ktorej si Lara myslela, že je dávno mŕtva.


Tomb Raider: Anniversary

Tomb Raider legend coover Lara Croft v roku 2006 oslavovala svoje desiate výročie a vďaka chlapom z Crystal Dynamics neskončila v hrobe. Na jej počesť sme sa o rok dočkali remaku prvého dielu z roku 1996. Opäť sme hľadali artefakt Scion. Dalo by sa povedať, že sa jednalo o starý Tomb Raider v krajšom kabáte a úrovne mali gigantické rozmery. Hra sa hrala výborne a hádanky a súboje mali naozaj niečo do seba a tento diel sa objavil na všemožných platformách.



Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider underworld coover Už nejaký ten piatok sa hovorí o novom diely Tomb Raider s podtitulom Underworld. Hra podľa plánov má vyjsť na konci roku 2008 pre PC, X360 a PS3. Do rúk si ju vzali osvedčení vývojári dielov TR: Anniversary a Legend. Tento diel má priamo nadväzovať na siedmy diel a, že vývojárom došli nápady nie je pravdou. Na Laru bude prvýkrát dynamicky reagovať herný svet, čo znamená, že po Lare ostanú stopy v blate alebo mŕtvi nepriatelia nezmiznú. Po technickej stránke má byť hra výborná vďaka dynamickým svetlám a vytvoreným lightmapám. Hlas Lare prepožičia herečka Keeley Hawes. Na ôsmy diel sa veľmi teším.

Modelky Lary Croft

Nie je sa čomu čudovať, že Eidos pri každej akcií vybral modelku pre Laru Croft a že ich bolo mnoho. První byla Nathalie Cook, ktorá pôsobila v rokoch 1996-1997, kedy Tomb Raider ešte nebol takou bombou. Ďalšou bola Rhona Mitra(1997-1998), ktorá sa dnes venuje filmovej kariére. Vanessa Demouy mala len jedno fotenie v roku 1997 pre videoherní magazín. Nell McAndrew Laru propagovala v rokoch 1998-1999, ktorá sa objavila aj na obálke Playboya. Jej miesto prevzala Ellen Rocche v roku 200, ktorá mala robiť porno k The Lost Artifact. Potom to už bola Lucy Clarkson (2000-2002) a Jill De Jong(2002-2004), ktorá propagovala The Angel of Darkness. Zatiaľ poslednou modelkou je mladá Angličanka Karima Adebibe, ktorá bola vybraná pre Legend a musíme povedať, že to bola trefa do čierneho. Myslím, že by pasovala k ďalšiemu pokračovaniu filmovej série lepšie než Angelina Jolie. Karima sa priznáva, že sama hrá Legend, aby sa lepšie stotožnila s Larou a považuje to za najlepší diel.

lara croft tomb raider

Ešte si užijeme:)
O sérií Tomb Raider a Lare Coft by sa dalo rozprávať ešte tisíc dní a nocí lebo sa jedná o najsexi hrdinku a spomínať sa na ňu bude ešte dlhé generácie. My sme radi, že Lara chytila druhý dych vďaka Crystal Dynamics a je dosť pravdepodobné, že sa dočkáme tretieho pokračovania filmu a hlavne musíme len dúfať, že filmová adaptácia nepotopí dobé meno Lary, veď nie nadarmo si vyslúžila zápis do Guinessovej knihy rekordov.

článok napísal Martas
pre redakciu play-sk.com

 
Bmatias
23. 8. 2008 10:24
Prečítané 3102

Priemerné hodnotenie: 5



Diskusia k článku
Podobné články
Náhodné články v kategórii:

Porovnanie Lary Croft 1996 - 2016   (Bmatias, 11. 6. 2017)

TexMod - návod na úpravu textúr   (Bmatias, 23. 8. 2008)

Poviedky z Tomb Raider sveta   (Gerbil, 14. 9. 2011)

Lara Croft - životopis   (Gerbil, 28. 12. 2011)

Prečo sú hry TombRaider populárne už viac ako 20 rokov?   (Bmatias, 28. 9. 2016)

Prihlásenie

Prezývka:

Heslo:


Registrácia

Shop

Tomb Raider Underworld

Anketa

tomb raider anketa Koľko ste ochotní zaplatiť za hru TR?

koľko bude treba
do 100€
do 80€
do 60€
do 30€
do 10€
nič

ankety

Odporúčané weby

vedomostné kvízy online

www.bikeweb.sk